سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 43
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه

خبر امروز / 15 مرداد

.

 ارایه خدمات سلامت به دانش آموزان افاغنه در کوار

برنامه سنجش سلامت دانش آموزان افاغنه بدون مدارک هویتی و اقامتی، در شهرستان کوار اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و بهداشت مدارس کوار، هدف از اجرای این طرح را سنجش سلامت دانش آموزان افاغنه و بررسی و تشخیص اختلالات و بیماری‌ های جسمانی آنان، عنوان کرد.

 «خاتون مسرور» گفت: در این طرح، دانش آموزان بدون مدارک، با در دست داشتن معرفی نامه از دفتر کفالت به مراکز منتخب اجرای این طرح که شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان است، مراجعه می کنند.

او با اشاره به روند نام نویسی این دانش آموزان در مدارس ایران، افزود: دانش آموزان مراجعه کننده بر اساس فرم های سنجش سلامت و ایمن سازی نوآموزان بدو ورود به مدرسه، مراقبت می شوند و پس از اتمام مراقبت و تکمیل برنامه های مربوطه، دانش آموزان به مدارس زیر پوشش مراجعه و ثبت نام می شوند.

مسرور اضافه کرد: در این طرح مراقبتی که از یکم مرداد آغاز و تا نیمه شهریور ادامه دارد، تاکنون حدود 130 دانش آموز از نظر وضعیت بهداشت و سلامت جسمانی کودکان اتباع افغان، سنجش، ارزیابی و معاینه شده اند./102

 

بازدید سرزده رییس مرکز
بهداشت شهدای والفجر از مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین (ع)



رییس مرکز بهداشت شهدای
والفجر، در بازدید سرزده از مرکز خدمات جامع سلامت امام حسین (ع)، به بررسی خدمات
رسانی این مرکز پرداخت.

 


به گزارش روابط عمومی
مرکز بهداشت شهدای والفجر، دکتر «احمد رضازاده» از نزدیک بر روند ارایه خدمات
بهداشتی در واحدهای بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، واکسناسیون و بهداشت خانواده نظارت
کرد.



او با بررسی عملکرد این
واحدها، درباره مسایل موجود این مرکز، به تبادل نظر با مسوول و کارشناسان پرداخت
.



دکتر رضازاده در پایان این
بازدید، با تقدیر از فعالیت کارکنان، خواستار افزایش بهره وری در تمامی بخش های مرکز،
تسلط کامل کارکنان بهداشت خانواده بر آمار، بهسازی محیط کار مطابق استاندارد قانون
محیط کار با توجه به اهمیت منطقه تحت پوشش و تعداد زیاد اماکن و مراکز موجود در
این محدوده شد./103

 




تقدیر از تیم درمانی فعال در ترویج زایمان
طبیعی در بیمارستان مادر و کودک شوشتری



بر اساس آمارهای بیمارستان مادر و کودک شوشتری، رضایت
مادرانی که در زمان زایمان خود، از بی دردی دارویی استفاده کرده اند، بالاتر از
افرادی است که زایمان طبیعی بدون دارو داشته اند.

 


به گزارش روابط عمومی بیمارستان مادر و کودک شوشتری، رئیس این
بیمارستان با اشاره به اینکه انجام زایمان بدون درد، نیاز به یک کار تیمی شامل
پزشکان زنان و زایمان، بیهوشی و کارشناسان مامایی و بیهوشی دارد، ادامه داد: گام
نخست، تشکیل تیم داوطلب و در گام بعد، آموزش و افزایش توانمندی این گروه است.



دکتر «محمد آفرید» با اشاره به رضایت از عملکرد کارکنانی
که در طول این مدت در ترویج زایمان طبیعی و زایمان بدون درد با این تیم مشارکت
فعال داشته اند، عنوان کرد: جذب نیرو و افزایش توانمند سازی و آموزش نیروهای
موجود، افزایش تجهیزات و دعوت از پزشکان و متخصصان کارآمد در این حوزه، از اقدامات
ویژه در افزایش تعداد زایمان های بدون درد و همچنین کاهش شاخص سزارین در این مدت
بوده است./103

 




برگزاری نشست شورای
جهادی در زرقان



سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرقان، از برگزاری نشست شورای
جهادی در مقر فرماندهی سپاه پاسداران زرقان، خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، مهندس «فیروز
ظاهرپور» گفت: در این نشست ضمن رایزنی و گفتگو در زمینه خدمت رسانی رایگان به
مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در حوزه سلامت، با حضور پزشک و تیم پزشکی در این مناطق
تصمیم گیری شد.

 


او از خدمات و تعامل برادران بسیجی در زمینه برنامه جونده
کشی، برنامه ملی کنترل فشارخون و تعامل در زمینه رنگ آمیزی مرکز خدمات جامع سلامت «بند
امیر» تقدیر کرد.



او از برنامه ریزی در زمینه تهیه گندم از سوی جهاد کشاورزی برای
برنامه جونده کشی با همکاری سپاه پاسداران در منطقه رحمت آباد خبر داد و افزود: در
این نشست، مقرر شد با همکاری برادران بسیجی در زمینه رنگ آمیزی پایگاه سلامت «شهریار»،
اقدامات لازم انجام شود.



نشست شورای جهادی زرقان با حضور بخشدار، فرمانده سپاه
پاسداران، رییس کمیته امداد، شهردار لپویی و زرقان و سرپرست شبکه بهداشت و درمان
زرقان، برگزار شد./102

 




بازدید
خانواده نیک اندیش سلامت از مرکز جامع درمانی هموفیلی و تالاسمی فاطمه الزهرا(س)
در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب



خانواده یکی از بانوان نیک اندیش سلامت، از ساختمان خیرساز مرکز جامع درمانی
هموفیلی و تالاسمی
فاطمه الزهرا(س) و ارایه خدمات به
بیماران خاص در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، بازدید کردند.

 


به گزارش روابط
عمومی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، مدیر این بیمارستانبا تقدیر از مشارکت نیکوکاران سلامت در گسترش خدمت رسانی
به بیماران خاص در این مرکز، با بهره برداری از ساختمان جدید مرکز جامع درمانی
هموفیلی و تالاسمی فاطمه الزهرا(س)، به ویژه کمک های مادی و معنوی «
محمدحسن
زیانی» به
نیابت از همسرش
، مرحومه «فاطمه خرم» بانوی نیک اندیش حوزه
سلامت، آن را منشاء خیر و برکات دنیوی و اخروی دانست.

 


«حمید پناهیان»
با ابراز خرسندی از افزایش خدمات رسانی به بیماران هموفیلی و تالاسمی، بر پیگیری
برای ادامه این روند تاکید کرد و افزود: در این مرکز خدمات درمانی در کنار خدمات
فرهنگی، به
بیماران خاص ارایه می شود.



او اضافه کرد: ساختمان جدید مرکز جامع درمانی هموفیلی و
تالاسمی با تلاش خیرین سلامت در آذر 97 به بهره برداری رسید، این ساختمان شامل
سالن های اجتماعات، بخش های هموفیلی و تالاسمی، انجمن تالاسمی و کانون هموفیلی
ایران شاخه فارس است و توانمندی افزایش خدمات رفاهی و فرهنگی را نیز داراست.



این خانواده
نیک اندیش نیز در بازدید از قسمت های مختلف مرکز جامع درمانی هموفیلی و تالاسمی
فاطمه الزهرا(س)، روند ارایه خدمات به بیماران و نیازمندی های آن را جویا شدند و
از تلاش های مسوولان و کارکنان بیمارستان
شهید آیت الله دستغیب در ارایه خدمات به بیماران خاص، تقدیر کردند.

 


بیمارستان شهید آیت الله دستغیب به عنوان قطب جامع خدمات
تشخیصی، درمانی و مراقبتی برای بیماران تالاسمی، هموفیلی و بیماران با انواع
اختلالات انعقادی در جنوب کشور است، در این مرکز به بیماران تالاسمی و اختلالات انعقادی
از جمله بیماران هموفیلی، ون ویلبراند، اختلالات پلاکتی و اختلالات نادر انعقادی، خدماتی
مانند تزریق خون و فرآورده های خونی، مشاوره ژنتیک برای ناقلان، تشکیل پرونده، غربالگری
سلامت جنین، انجام آزمایش های تشخیصی پیش از تولد، انجام مشاوره روانشناسی و
روانپزشکی، مشاوره خانوادگی و مذهبی، انجام واکسیناسیون هپاتیت ب، ارایه آموزش های
فردی و گروهی، خدمات دندانپزشکی، رادیولوژی، اکو کاردیوگرافی، شنوایی سنجی، بینایی
سنجی، فیزیوتراپی، استقرار پزشک خانواده در بیماستان برای رفاه بیماران، معاینه از
سوی پزشکان فوق تخصص خون و آنکولوژی، غدد، توانبخشی و در صورت لزوم ارجاع به سایر
پزشکان، حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی و مددکاری مستقر در بخش برای رسیدگی به
مسایل بیماران و انجام انواع آزمایش های تشخیصی مربوط به اختلالات خونی و ژنتیکی در
آزمایشگاه بیمارستان شهید آیت اله دستغیب، ارایه می شود./102

 




آشنایی کارکنان شبکه
بهداشت و درمان زرقان با بیماری ایدز



کارگاه آموزشی بیماری ایدز، ویژه کارکنان شبکه بهداشت و درمان
زرقان، برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، کارشناس
مسوول واحد مبارزه با بیماری های واگیر این شبکه بهداشت و درمان گفت: ایدز یک
بیماری عفونی ویروسی محسوب می شود که راه های
انتقال منحصر به فرد این بیماری، آن را از سایر بیماری های عفونی متمایز می کند.

 


«محمدحسین باقری» افزود: عامل بیماری ایدز یک ویروس است، ویروس
موجود زنده بسیار کوچکی است که می تواند خودش را در سلول های بدن تکثیر کند و
منتشر شود، اما نمی تواند به تنهایی زندگی کند، بنابراین به بدن یک میزبان برای
زندگی و تکثیر نیاز دارد.



او اضافه کرد: برای این ویروس یا بیماری، هنوز هیچگونه
درمان یا واکسن قطعی وجود ندارد، اما درمان
ضد ویروسی می تواند باعث افزایش امید به زندگی در فرد شود، این نوع درمان
خطر مرگ و عوارض ناشی از این بیماری را کاهش می دهد و با توجه به اینکه این داروها
گران قیمت هستند، به طور رایگان در اختیار فرد بیمار قرار داده می شود.



مسوول واحد مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان
زرقان ادامه داد: این ویروس پس از ورود به بدن سه مرحله را طی می کند، مرحله نخست دوره
پنهانی یا پنجره نام دارد و سه تا شِش ماه طول می کشد که در این مرحله آزمایش فرد
منفی و فرد نیز بدون علامت است.



باقری بیان کرد: در مرحله دوم، ویروس وارد فاز اچ آی وی می
شود که در این مرحله آزمایش فرد مثبت و فرد بین 10 تا 15سال بدون علامت است که
تشخیص زودتر آلودگی و ارایه داروهای ضد ویروسی در این دوره، می تواند به پیشگیری و
کنترل بیماری کمک کند، بار بیماری در فردی که تحت درمان دارویی ضد ویروسی قرار
دارد کاهش یافته و در این فرد قابلیت انتقال بیماری بسیار کاهش می یابد.



او گفت: در مرحله سوم که مرحله بیماری یا «ایدز» نام دارد،
فرد وارد فاز علامت دار می شود و در این مرحله فرد دارای آزمایش و نشانه های مثبت
است، در این مرحله بار ویروس در بیشترین حالت خود قرار دارد و در نتیجه احتمال
انتقال در این فاز بیشتر از مراحل پیش است.



باقری اضافه کرد: هدف از برنامه جهانی کنترل بیماری بر اساس
اهداف 90-90-90 تدوین شده است که بر اساس این اهداف، تا پایان سال 2020 باید 90 درصد
افراد آلوده ویروس
HIV شناسایی و از وضعیت آلودگی خود آگاه شوند؛ 90 درصد
از افراد شناسایی شده تحت درمان قرار گیرند و 90 درصد از افراد تحت درمان، درمان
ضد ویروسی استاندارد را دریافت کنند و بار ویروسی در بدن آنها کنترل شود که
توانایی انتقال به دیگران را نداشته باشند./102

 


آموزش راهکارهای داشتن محیط کار شاد در دانشکده
پزشکی


به همت بسیج دانشکده پزشکی، بانوان بسیجی این مرکز آموزشی با
راهکارهای داشتن محیط کار شاد، آنا شدند.

 


به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، عضو بسیج خواهران
دانشکده پزشکی و مدرس این کارگاه، گفت: کار کردن زمانی جذاب می شود که همکاران به
یکدیگر احترام گذاشته و در محیطی شاد همراه با آرامش فعالیت کنند.



«لیلا معینی» افزود: برای شاد بودن در محیط کار راه های زیادی
وجود دارد، از جمله داشتن ارتباط صمیمی با دوستان و همکاران، منظم بودن در محیط
کار، خوش بینی، قدردانی و تشکر کردن از یکدیگر، بخشش، غیبت نکردن، تمرکز نمودن روی
کار محوله، داشتن روی گشاده و اخلاق نیکو در برخورد با همکار و ارباب رجوع، همچنین
بهتر است از گوشی همراه در ساعات اولیه روز استفاده نشود.



«فاطمه رحیمی» مسوول بسیج دانشکده پزشکی نیز هدف از برگزاری این گونه نشست ها
را تقویت روحیه کاری کارکنان دانست که ارتباط تنگاتنگی با ارتقای کیفیت شغلی آنان
دارد و نسبت به تداوم این برنامه ها، ابراز امیدواری کرد./101



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 8607
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب